Jeg reiser til Asia

Hei, alle sammen.

Etter å ha drevet Martin’s Massasje i ett år, så bestemte jeg meg for å søke forandring. Jeg har merket at det ikke er lett å drive som massør og selvstendig næringsdrivende, av mange årsaker.

Jeg har synes det har vært utrolig gøy, spennende, lærerikt og givende. Jeg har møtt utrolig spennende mennesker i bedriftene jeg har vært i, sett hvor utrolig stor forskjell det har gjort for de menneskene som har fått en halvtimes avspenning i løpet av arbeidsdagen, og jeg har sett hva det har gjort med hele avdelinger i bedriftene jeg har vært i. Jeg er ikke i tvil om at dette er utrolig viktig og jeg har funnet det utrolig meningsfylt og holde på med. For første gang i livet har jeg hatt en jobb hvor jeg bare ble satt pris på, det er noe jeg aldri kommer til å glemme. Desverre så innhenter økonomiske realiteter en, og Norge er et dyrt land å leve i, og et utrolig dyrt land å starte bedrift i. Jeg hadde da valget mellom å ta meg en vanlig jobb i Norge(og gå «tilbake» til det jeg gjorde før, som ikke gav meg eller andre særlig tilfredshet), eller å selge det jeg eide og pakke kofferten for Asia. Jeg har lenge drømt om å dra til land hvor massasje stammer fra og oppsøke tradisjoner for massasje og helbred. Det er en av grunnene til at jeg har valgt å avslutte massasjeoppdragene mine i Norge for å reise. Jeg så også at det er nå og ikke om 10 år jeg har denne muligheten. Jeg blir 25 år i mai, om 10 år er jeg 35, og da har jeg sannsynligvis større forpliktelser.

Nå sitter jeg på en strandcafè i Goa, India. Og her er det så varmt at en kan ikke gjøre annet enn å sitte i skyggen. Det er selvfølgelig ikke uten risiko og dra til Asia, men jeg har alltid fått utrolig mye igjen for å ta sjanser.

Malibu Cafè i Goa

Jeg skal etter hvert skrive blogg jevnlig og holde dere oppdatert på hvordan det går og hva jeg gjør.

Dette kan vel regnes som det første blogg innlegget.

Mitt første mål nå er å finne et sted jeg kan være mer permanent, India har veldig strenge regler for oppholdstilatelse for utlendinger. Det er mye mulig at jeg reiser videre til andre steder i Asia. Thailand står høyt på ønskelisten. Jeg ser også etter måter å tjene inntekt på, noe Thailand sannsynligvis har større muligheter for, jeg holder mulighetene åpne.

Hvis noen har tips og reise erfaringer fra Thailand, så vil jeg gjerne høre fra deg.

Alt det beste,

Martin

Benaulim Beach

Benauiim Beach

Benauiim Beach

Benauiim Beach

Benauiim Beach

Benauiim Beach

Benauiim Beach